Skip to content

Ruumiit4 & hetkellinen inhimillisyyden puuska

helmikuu 24, 2012

Tuli & Savu-kirjassa taannoin ilmestyneet neljä tekstiä (Turun vuoden 2009 kritiikkityöpajan satoa) Ruumiista voi lukea nyt myös netissä.

Yksi, kaksi, kolme, neljä.

– – –

Olen ollut helmikuun Sysmässä residenssissä kirjoittamassa enemmän tai hyvin vähän, mutta fokus on kuitenkin ollut ns. töissä, eli bloggaamiselle on jäänyt melko vähän manaa.

Joka tapauksessa, olen hairahtunut täällä kirjoittamaan enemmän normaalia päiväkirjaani, siis kynä/paperi-, ehkä naputan merkinnöistäni myöhemmin blogiini ”Sysmän päiväkirjat”-tyylisen paketin. Siitä on niin kauan kun olen viimeksi julkaissut jotain oikeasti päiväkirjamaista blogissani, että se voisi olla hauskaa.

Helvetin tylsähän se varmasti on, sillä ainakaan minun normaalista päivärutiinistani ei saa aikaiseksi mitään (”Juon teetä kynttilää poltellen, en voi uskoa että sain raivattua itselleni päivään edes yhden tällaisen hiljaisen hetken kaikelta YouTuben katselemiselta. Tältäkö vanhoista ihmisistä tuntuu?”), ellei sitten ala kommentoida kaikkia niitä satoja linkkejä, joita olen tänäänkin koneella istuessani klikannut tai niitä lasiseiniä ja kaivoskuiluja, joita olen Minecraftissa rakentanut.

Eräänä iltana huomasin, että olin katsonut viisi tuntia putkeen longplay-videoita, täysin hypnotisoituneena.

Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin blogini muodonmuutos henkilökohtaisesta vuodatuksesta mediakommentaariksi on tietenkin looginen ja vääjäämätön.

Tulevaisuudessa lupaan itselleni kirjoittaa blogiini enemmän ainakin tietokonepeleistä. Klementiini valitteli päivänä taannoisena irkissä sitä, miten Suomessa kirjoitetaan paljon kaunokirjallisuudesta (jota lukevat vain vanhat naiset) ja runoudesta (jota ei lue kukaan), mutta kukaan ei kirjoita tietokonepeleistä, vaikka niitä pelaavat kaikki ja ne ovat suurempi bisnes kuin Hollywood.

Hyvä kysymys. Itse olen vältellyt peleistä kirjoittamista, koska olen jostain syystä alkanut olettaa, että lukijakuntani on pelkkiä lukutoukkia tai elokuvaharrastajia. Eli kuolevia lajeja. Typerä, sosiaalisiin ennakkoluuloihin pohjaava ja lukijoita aliarvioiva tekosyy.

No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

