Skip to content

huhtikuu 4, 2008

”Thus the Japanese strategy for exporting cinema was to select films that combined what western liberal humanists understood as universal themes with the surface exoticism of samurai, ghosts, potters and priests.”

-Kenji Mizoguchia ja japanilaisen elokuvan 50-luvun buumia Euroopassa ja sen täsmäohjattua luonnetta japanilaisten taholta käsittelevä artikkeli Sight & Soundissa (4/2008).

Mainokset
No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: